Consumatorii cheltuiesc astazi mai mult pentru bunastarea lor decat vreodata. La nivel global, domeniul sanatatii este acum o piata de 1,5 trilioane de dolari la nivel global si creste cu 5 pana la 10% in fiecare an. In urma Cercetărilor McKinsey, consumatorii sunt mai interesati de : sanatate, fitness, nutritie, aspect, somn si sanatate mintala. Cei șase experti McKinsey – Manish Chopra, Eric Falardeau, Scott Hayton, Jessica Moulton, Anna Pione si Emma Spagnuolo – isi imagineaza viitorul domeniului de wellness si implicatiile lui directe pentru companii.
Noi produse si servicii de wellness apar pe piata in fiecare zi. Deci, cum ar putea arata starea de bine în 2030? Sa privim in viitor!
Sanatate
Anna Pione: "Vad ca exista mult mai multe oferte care le permit consumatorilor sa-si trieze problemele medicale si sa se ocupe de lucruri in mare parte singuri, ceea ce inseamna ca s-ar duce la un medic doar atunci cand este absolut necesar. Vad, de asemenea, conceptul de dispozitive cu care se deplaseaza de la cabinetul medicului in casa. Produsele farmaceutice de astazi vor deveni produsele fara prescriptie medicala , usor accesibile de maine.
Fitness
Eric Falardeau: Cu siguranta nu vad o lume in care sa existe doar solutii acasa, fara sali de sport sau studiouri. Imi place intotdeauna sa spun: „Daca companiei Starbucks ii place sa creada ca poate fi pe „locul al treilea”, atunci o sala de sport poate si ea sa fie foarte bine pe "locul trei”. Vom vedea, de asemenea, un pas important in a le oferi oamenilor abilitatea de a-si urmari singuri activitatea fizica: „De unde stiu ca imi imbunatatesc activitatea fizica ?” Acest lucru va juca un rol foarte important in motivare, indrumare si coaching.
Nutritie
Jessica Moulton: Oamenii citesc din ce in ce mai multe etichete; credem ca este un obicei foarte bun. Ei au invatat sa reducă zaharul din alimentatie. De asemenea, ei cauta sa consume alimente mult mai sanatoase . Aproximativ 35% dintre consumatorii din Regatul Unit, Statele Unite ale Americii si Germania beau lapte vegetal, iar jumatate dintre acestia au inceput consumul in ultimul an. Aceasta este intr-adevar o schimbare majora – mult mai rapida decat vedem de obicei .
Aspect
Emma Spagnuolo: Cred că în 2030, vor exista mai multe servicii din domeniul frumusetii. Veti putea beneficia de tratamente faciale , cum ar fi microdermabraziunea, care pana acum se faceau doar in cabinetul unui dermatolog sau intr-un spa medical. S-ar putea sa-ti poti face un tatuaj in acelasi loc din care îti cumperi si produsele de beauty.
Somn
Scott Hayton: Există noi inovatii, cum ar fi senzorii amplasati in salteaua patului tau, care iti pot spune atat cat de mult te misti în timp ce dormi, cat si cat timp ai petrecut in pat. Imaginati-va daca monitorizarea somnului ar fi conectat la programul zilnic de activitati fizice, astfel incat, atunci cand va urcati pe bicicleta, ati primi un set de exercitii conceput special pentru cineva care a avut calitatea scazuta a somnului. Sau imaginati-va ca frigiderul incepe sa va faca sugestii [pe baza datelor acumulate in timpul somnului]: de ex „In dimineata aceasta nu bea cafea”.
Sanatate mintala
Manish Chopra: Eu cred ca, constientizarea clipei si imbunatatirea acestui proces – vor deveni un aspect esential al modului in care ne traim viata. Exista un risc de supracomercializare al acestui proces, sincer si riscul ca aceasta sa devina ca un truc, este destul de mare. Dar cel putin ceea ce se intâmpla acum, este ca oamenii sunt acum mai constienti de prezent si de ceea ce se intampla in fiecare moment al vietii lor. Cred ca tehnologia si dispozitivele portabile vor avea un rol important in acest sens. In 2030, o zi obisnuita pentru un profesionist ar putea incepe cu o clasa de yoga sau meditatie online. La orice ora din zi, dispozitivul portabil iti poate spune: „Asculta, trebuie sa-ti linistesti mintea acum”. Este usor sa visezi la aceste posibilitati.
‘Must dos’ pentru companii
Este esențial să vă gândiți la strategia dvs. digitală dintr-o perspectiva mai larga. De exemplu, din perspectiva promovarii canalului tau de promovare.Ești bine pregătit pentru a reuși, mai ales în comerțul electronic? Cat despre marketingul de produs, profitați cat puteti de puterea rețelelor sociale și a YouTube, unde iti poti dezvolta afacerea chiar de la inceput.
Anna Pione
Înțelegeți cum s-ar fi putut schimba valoarea propozitiei in situatia urmatoare: De exemplu, dacă ai o sală de sport și îți dai seama că oamenii au rutine diferite in activitatile lor fizice, unii putand fi mai creativi în modul în care fac exercitiile cardio, trebuie să iti pui intrebarea: „Cum mă asigur că sunt văzut ,ca fiind, cea mai buna alegere a lor de astăzi?”
Eric Falardeau
Companiile care comercializează bunuri de larg consum trebuie să dețină și categoria de produse ieftine. O mare parte a creșterii companiei se vede in comercializarea produselor mici, de nișă. Și această expertiză o au la indemăna, însa, nu vor să o vadă. Continuați să experimentați mai mult pe nișa produselor mai ieftine!
Jessica Moulton